Chinese multinationals willen wereldmarkt

Een groot aantal Chinese multinationals behoren ongemerkt tot de top van wereldmerken, maar zijn nog niet bekend in Europa, Amerika en Japan. Sommige van deze toonaangevende Chinese merken hebben de ambitie hun merk wereldwijd neer te zetten. “China kan het zich niet veroorloven geen merken van wereldklasse te hebben”, zei de topman van Haier recent, in omzet nummer drie in witgoed in de wereld.

Een ander succesvol bedrijf is Huawei. Sinds kort heeft het bedrijf een vestiging in Nederland en doet de Chinese multinational zaken met KPN en Telfort. Inmiddels legt de Chinese multinational het meest geavanceerde netwerk voor mobiel internetten voor Telfort in Nederland.

“Hun instelling is: wij leveren kwaliteit, en dat zullen we bewijzen”, zegt Theo van de Wiel van Telfort. Dat merkt hij aan hun betrokkenheid. Ze zijn inventief en vliegen bij problemen over uit China. Volgens Van de Wiel kom je dat niet meer tegen bij de gevestigde bedrijven. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!