Dat winkelen hoort bij de meeste dingen die we online doen, is inmiddels geen verrassing meer. De verschillen in de kanalen die consumenten aanzetten tot het doen van hun aankopen, hebben voor een gedeelte te maken met de generatie waar ze uit komen. Zo zijn voor babyboomers, de leeftijd van 54 tot 72 jaar, platforms als Amazon en eBay hier regelmatig leidend in, terwijl voor generatie Z een social mediakanaal als Snapchat hier belangrijk in is. De infographic van Hidden Brains laat een aantal belangrijke drijveren zien op het gebied van e-commerce.
Welk kanaal is leidend voor een online aankoop?
Gepubliceerd op 14 februari 2019 om 11:00
Dat winkelen hoort bij de meeste dingen die we online doen, is inmiddels geen verrassing meer. De verschillen in de kanalen die consumenten aanzetten tot het doen van hun aankopen, hebben voor een gedeelte te maken met de generatie waar ze uit komen. Zo zijn voor babyboomers, de leeftijd van 54 tot 72 jaar, platforms als Amazon en eBay hier regelmatig leidend in, terwijl voor generatie Z een social mediakanaal als Snapchat hier belangrijk in is. De infographic van Hidden Brains laat een aantal belangrijke drijveren zien op het gebied van e-commerce.