De retail is enorm in beweging. Webshops schieten als paddenstoelen uit de grond en snoepen omzetten af bij de fysieke winkels. De winkelbeleving moet nu geweldig zijn om klanten te binden. Dat begint bij enthousiaste werknemers en een optimale interne afstemming. Dat gaat in de praktijk vaak niet zo goed. In deze whitepaper beschrijven we 6 alledaagse problemen binnen de retail en hoe je ze oplost. Hieronder noemen we er alvast één.
Geen wij-gevoel
Winkelmedewerkers zijn vaak niet digitaal aangesloten bij het bedrijf. Zij krijgen berichten van het bedrijf vaak via hun privémail of per post. Dit schept geen wij-gevoel terwijl je juist eenheid wil uitstralen. Dit kan opgelost worden door betere communicatie richting de werknemers. Een eerste stap hierin is om ook het winkelpersoneel een e-mailadres van de zaak te geven. Hiermee installeren ze op hun eigen smartphone een bedrijfsapp waarmee ze met het hele bedrijf kunnen communiceren.
Wil je weten wat de rest van de oplossingen zijn en hoe je dit kan toepassen binnen jouw organisatie? Download dan de whitepaper “Versterk het retailmerk, begin bij winkelpersoneel” en ontdek hoe je jouw winkelpersoneel efficiënter laat werken.
Download de whitepaper
Advertorial: 6 bekende winkelproblemen opgelost
Gepubliceerd op 17 februari 2019 om 18:22
Reacties 0