Coolblue heeft zijn omzet vorig jaar zien oplopen naar ruim 1,35 miljard euro. Dat is een groei van 13,4 procent ten opzichte van een jaar eerder.
De groei valt een stuk lager uit dan in 2017, toen de omzet met bijna veertig procent toenam. Bovendien is het minder dan de 1,5 miljard euro, waar Coolblue begin vorig jaar vanuit ging.
Daar staat tegenover dat de winstgevendheid flink toenam. Zo groeide de ebitda van 21,9 naar 27,1 miljoen euro. De nettowinst liep op van negen naar twaalf miljoen euro, meldt Het Financieele Dagblad.
Coolblue breidde vorig jaar uit met een Engels- en Franstalige website en een app. Ook startte de retailer met het bezorgen en installeren van tv’s en werd een fietsbezorgdienst geïntroduceerd. Zestig procent van de pakketten in de zeven grote steden in Nederland en België worden tegenwoordig met de fiets bezorgd.
Coolblue laat verder weten dit jaar vijf nieuwe winkels te willen openen, bovenop de bestaande negen vestigingen. In april gaat de derde XXL-winkel open in Tilburg.
RetailRegister
Ook op zoek naar een winkellocatie? Retailers kunnen in het RetailRegister kosteloos aan vastgoedbezitters laten weten waar ze een winkel willen openen. Maak hier je zoekvraag bekend.
Hansje Diergaarden 21 feb, 18:07