Trends van 2006

Euroforum heeft voor het Trend Seminar 2006 een aantal interessante sprekers weten te strikken. De lezingen zorgden gisteren voor een boeiende en verfrissende dag waar tal van interessante ideeën de revue passeerden. RetailTrends was die dag aanwezig en zal in de loop van volgende week een aantal presentaties belichten.

Richard Lamb sprak over tien mondiale megatrends die sectorbreed invloed hebben op het consumentengedrag. Lamb is bekend van www.trendwatcher.com en is als trendwatcher en E-commerce expert al jarenlang één van de meest gevraagde sprekers in Nederland.

Lex de Witt, onderzoeksdirecteur van Trendbox, had een interessante presentatie over de verwachtingen en ontwikkelingen van het consumentengedrag in 2006.

Jeroen Duijvestijn, afkomstig van NFO Trendbox en nu werkzaam voor de Stichting Maatschappij en Onderneming, vertelde over empowerment en de kracht van corporate storytelling.

Christine Boland is een deskundig trendanaliste en heeft het gehad over opkomende trends. Tijdens haar presentatie haalde ze de inspirerende vierdeling in van stil, nostalgisch, speels en extreem. Aan de hand van deze mindsets liet ze aanwezigen zien hoe ze stijl kunnen samenstellen met de vier ‘componenten’. Boland is gespecialiseerd in mode en houdt zich bezig met het vroegtijdig signaleren en interpreteren van culturele, sociale en maatschappelijke ontwikkelingen en het effect daarvan op de consument, producten en diensten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!