Mannenmodemerk A Fish Named Fred opent in mei in Amsterdam zijn eerste en direct laatste eigen winkel. “We richten ons liever op de groei van het aantal franchisevestigingen”, vertelt oprichter Robert Schalker tegenover RetailTrends.
A Fish Named Fred heeft momenteel al twee winkels die gerund worden door franchisenemers, gevestigd in Maastricht en het Bulgaarse Sofia. In het voorjaar wordt een franchiselocatie in Haarlem toegevoegd. Het merk zoekt naar meer franchisenemers, die het concept snappen en de ambitie hebben een winkel van het modemerk te runnen. “Zo kunnen we nog meer consumenten en retailers kennis laten maken met ons merk”, benadrukt Schalker.
Schalker zegt met de verkoop van de uitgesproken, humoristische kleding van het merk te kunnen spreken van een ‘serieus succes’. Volgens hem is er elke collectieronde sprake van groei. Dat komt volgens hem door een strategie die hij aanduidt als de blue ocean strategy. “In de rode oceaan zwemt een grijze massa van merken die allemaal hetzelfde doen en elkaar daardoor in de weg zitten. Met Fred zwemmen we in de blauwe oceaan, waarin we grenzen in de mode-industrie verleggen en daardoor niet zo snel tegen een collega aanzwemmen."
A Fish Named Fred werd in 2011 opgericht. Naast de twee bestaande winkels wordt het merk op ruim duizend verkooppunten wereldwijd verkocht.
Lees op RetailTrends meer over de evolutie van A Fish Named Fred.
Reacties 0