DE ongelijk over online reclame

Douwe Egberts heeft het kort geding over het gebruik van de merknaam DE verloren. DE had het kort geding aangespannen tegen Capriole Coffee-Service, een van haar dealers voor de zakelijke markt. Capriole Coffee-Service gebruikte het merk Douwe Egberts als zoekwoord voor zoekmachine-advertenties op internet. Volgens DE maakte Capriole inbreuk op het merkenrecht en met het kort geding wilde de koffiebrander de internetadvertenties van haar eigen dealer blokkeren.

De rechter is van mening dat Capriole Coffee-Service in zijn advertenties gebruik mag blijven maken van de naam Douwe Egberts. “Capriole maakt gebruik van de mogelijkheden die het internet biedt om hoog op de resultatenpagina's te komen en daardoor de kans te vergroten dat de eigen website bezocht wordt”, aldus de rechter.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!