Puma schroeft zijn eerder gestelde doelen op het gebied van duurzaamheid op. Het Duitse sportmerk behaalde eind vorig jaar de eerdere ambitie om in 2020 voor meer dan de helft van zijn producten gebruik te maken van katoen en polyester verkregen uit duurzame bronnen. Het bedrijf verhoogt dit percentage nu naar negentig procent.
Het sportmerk behaalt zijn duurzaamheidsdoelen twee jaar eerder dan gepland. “Er is nog ruimte voor verbetering”, stelt Stefan Seidel, directeur corporate sustainability. “Daarom hebben we samen met onze leveranciers stappen ondernomen om het aandeel van duurzame materialen scherp te verhogen vanaf nu.”
Puma gebruikt FSC gecertificeerd papier en karton en het leer komt van bedrijven met een certificering van de Leather Working Group. Daarmee werd vorig jaar ook het streven behaald om negentig procent van deze materialen uit duurzame bronnen te verkrijgen. Het merk zegt zich niet te focussen op individuele collecties, maar de duurzame innovaties door te voeren in het hele assortiment.
Heb jij al tickets voor Changemakers in Retail – The business case for sustainability?
Laat je tijdens het event (23 mei, Utrecht) informeren over social impact, duurzame innovatie en betekenisvolle merken door mondiale koplopers en innovators. Een greep uit wat je kunt verwachten:
- Hoe Red Bull vanuit zijn merkwaarden vleugels geeft aan sociaal ondernemers;
- Generatie Z over de Duurzame revolutie;
- Zo loopt schoonmaakmerk Ecover al 25 jaar voorop in duurzame innovatie;
- De toekomst van fashion is slim, multifunctioneel én biologisch afbreekbaar;
- Gumshoe – kauwgomsneaker met een verhaal;
En meer! Koop hier je ticket of ga naar de website voor meer info.
Reacties 0