Door structurele prijsverlagingen van concurrenten en de hedendaagse prijsverwachting van consumenten, worden promotieacties steeds belangrijker voor veel retailers. Uit recent onderzoek is gebleken dat promoties de afgelopen 2 jaar de marges behoorlijk onder druk hebben gezet. Een lastig vraagstuk voor veel retailers.
Eurotrade Fair is een internationale handelsbeurs voor retail promoties, waar een veelvoud aan consumentenartikelen uit diverse productcategorieën, worden aangeboden tegen sterk gereduceerde prijzen.
Hoe werkt dit dan? Bij de aangeboden producten gaat het vaak om eenmalige partijen, verkregen uit restvoorraden van producenten en importeurs. Het prijsniveau van deze producten ligt hierdoor beduidend lager dan normaal. Dit in combinatie met de beperkte beschikbaarheid, maakt deze producten uitermate geschikt om actiematig in te zetten.
Of zoals beursorganisator Jeroen Riemersma het omschrijft: “Door anders in te kopen bied je niet alleen je klanten meer voordeel, maar vergroot je ook je eigen marges.”
Benieuwd wat deze beurs voor jou kan betekenen? Bezoek dan Eurotrade Fair in Eindhoven op 19 & 20 juni a.s. om je netwerk uit te breiden en om direct interessante orders te plaatsen.
Meer informatie vind je op www.eurotradefair.nl
Reacties 0