Appdate: Boodschappen laten bezorgen terwijl je zelf nog aan het werk bent

Appdate: Boodschappen laten bezorgen terwijl je zelf nog aan het werk bent

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Klarna, Amazon en The Chain Never Stops.

The Chain Never Stops
Een maaltijdbox waarin meerdere supermarktketens en maaltijdbereiders hun bestelling kunnen afleveren op momenten dat klanten niet thuis zijn. Dat is het nieuwe concept waar The Chain Never Stops (TCNS) samen met iShare en DCX aan gewerkt heeft. De maaltijdbox wordt bij het huis van de gebruiker geïnstalleerd en biedt ruimte voor twee boodschappenkratten. De box kan zowel koelen als verwarmen, waardoor hij geschikt is voor de dagelijkse boodschappen, maar ook voor warme maaltijden. Via de app worden bezorgers aan de bestellingen gelinkt en wordt een sleutel overbodig. Op het moment dat die bezorger in de app op de knop ‘openen’ drukt, wordt automatisch geverifieerd of die bezorger daartoe geautoriseerd is en of...

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Klarna, Amazon en The Chain Never Stops.

The Chain Never Stops
Een maaltijdbox waarin meerdere supermarktketens en maaltijdbereiders hun bestelling kunnen afleveren op momenten dat klanten niet thuis zijn. Dat is het nieuwe concept waar The Chain Never Stops (TCNS) samen met iShare en DCX aan gewerkt heeft. De maaltijdbox wordt bij het huis van de gebruiker geïnstalleerd en biedt ruimte voor twee boodschappenkratten. De box kan zowel koelen als verwarmen, waardoor hij geschikt is voor de dagelijkse boodschappen, maar ook voor warme maaltijden. Via de app worden bezorgers aan de bestellingen gelinkt en wordt een sleutel overbodig. Op het moment dat die bezorger in de app op de knop ‘openen’ drukt, wordt automatisch geverifieerd of die bezorger daartoe geautoriseerd is en of de box een zending verwacht. Als beide het geval is, gaat de klep van de maaltijdbox aan huis open. Pas als de bezorger op de knop ‘sluiten’ drukt, wordt een bewijs van aflevering opgesteld.

TCNS levert software die onder meer de mogelijkheid biedt om producten voor klanten te personaliseren. Die producten vertellen het verhaal over hun reis door de keten en de verschillende bewerkingen die ze hebben ondergaan. Met de box wil het bedrijf de laatste schakel aan die keten toevoegen, waardoor de keten van begin tot eind wordt gefaciliteerd. De maaltijdbox wordt samen met de app in het laatste kwartaal van dit jaar gelanceerd. De naam van de app is nog niet bekend.

Klarna
Met de nieuwe direct-to-consumer-app van Klarna kunnen consumenten in elke winkel achteraf betalen. De lancering van de nieuwe app gaat gepaard met de 'Shop like a Queen'-campagne, waarbij diverse dragqueens als Asia O'Hara, Kim Chi en Naomi Smalls Klarna gebruiken voor de aanschaf van een nieuwe look. Naast dat je met de app later mag betalen, kun je er ook een wishlist in maken en krijg je notificaties als items in prijs verlaagd zijn. Ook biedt de app volgens Klarna inspirerende content op het gebied van fashion, cosmetica en lifestyle. De app richt zich op de millennials zonder creditcard die gemiddeld zes uur per week besteden aan het doen van prijsvergelijkingen voor hun aankopen. 

Amazon
Internetgigant Amazon maakt het voor het Verenigd Koninkrijk mogelijk dat zij via Alexa hun aankopen kunnen doen. Dat betekent dat Britse productontwikkelaars nu de mogelijkheid hebben om 'voice-powered-apps' te ontwikkelen. Amazon noemt deze apps 'skills'. Het zogenoemde 'in-skill purchasing (ISP) is nu al in de Verenigde Staten beschikbaar en wordt onder meer gebruikt om theater- en treintickets aan te schaffen. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!