Specsavers Nederland heeft het boekjaar 2018-2019 afgesloten met een recordomzet van 150 miljoen euro. Daarmee is er een stijging van zeven procent gerealiseerd ten opzichte van 2017-2018, toen 140 miljoen euro werd omgezet. Oorzaak is de aanhoudende groei van de hoortoestellen, die categorie steeg met twintig procent.
Wereldwijd behaalde Specsavers een omzetgroei van zes procent, waardoor de omzet uitkomt op drie miljard euro. Na het Verenigd Koninkrijk en Australië is Nederland de grootste omzetmarkt.
Niet alleen de categorie hoortoestellen, maar ook de optiek steeg in omzet. "Inmiddels hebben wij in al onze 144 winkels het preventief ooggezondheidsonderzoek met succes geïntroduceerd, waarbij een optometrist de gezondheid van je ogen onderzoekt. Sinds de introductie hebben 20 duizend klanten hier gebruik van gemaakt", vertelt Remko Berkel, directeur van Specsavers Nederland.
De optiekketen gaat de komende tijd investeren in een nieuw winkelinterieur. Onder meer de wachtruimtes worden vernieuwd, er komen nieuwe showroommeubels en digitale displays. De eerste winkels met een nieuw jasje zijn geopend in Arnhem, Maastricht en Hellevoetsluis.
Peter Stock 25 jul, 12:24