PostNL voegt dit jaar bijna dertig pakketautomaten toe

PostNL voegt dit jaar bijna dertig pakketautomaten toe

PostNL gaat dit jaar zijn pakket- en briefautomaten verder uitrollen. Op dit moment zijn er bijna honderd verspreid over ons land te vinden. Aan het eind van het jaar moeten dat er zo’n 125 zijn, meldt een woordvoerder van de pakketbezorger.

PostNL stelt dat consumenten de pakketautomaten met regelmatigheid gebruiken. “De automaten zijn een aanvulling op onze bestaande bezorgdiensten. Ze zijn 24/7 beschikbaar en consumenten kunnen niet alleen hun pakketjes ophalen, maar via een verzendlabel ook terugsturen.” 

De post- en pakketbezorger startte eind 2016 in Almere met een proef met de pakketautomaten. Deze week is de dienst verder uitgerold in Zwolle. Daarnaast zijn er in onder meer Breda, Nijmegen, Harderwijk en Groningen pakketkluizen te vinden. PostNL zegt dat het nog steeds om een testfase gaat. Aan het einde van dit jaar vindt een evaluatie over de proef plaats.
 

Reacties

Mooie oplossing voor kleine dorpjes.

Geplaatst door Kitty Van Heijgen op 26 juli 2019 om 23:01

Slecht plan kben moeijlijk ter been rugpatient en ken geebn pakketjes tillen laat staan zware pakketen voor mij geen optie

Geplaatst door Kees De vries op 27 juli 2019 om 09:07

Ppppffff...in plaats van in automaten te investeren, zouden ze eens in de software moeten investeren. Elke twee weken is er wel een probleem waardoor er alles plat ligt.
Als ondernemer wordt je haast wel gedwongen om naar een andere partij te gaan.

Geplaatst door E Kievit op 27 juli 2019 om 17:15

Fijn dat er zo aan de gehandicapte en oudere medemens gedacht wordt! Oh ja, je moet wel een smartphone hebben!!

Geplaatst door Hanneke Haring op 27 juli 2019 om 22:18

Nou ik snap de meeste reacties niet. Bezorgers komen nooit op tijd aan de deur = gezeik. Je pakketje komt niet aan = grzeik. Je neem vrij en wacht heel de dag= gezeik. Nu heb je een automaat, 24/7 breikbaar, maak er nuttig gebruik van. Ga wanneer jij wilt. Topactie! Moeten er meerdere van komen, maar de koper wel de optie geven om deze te gebruiken. Dat is minder namelijk.

Geplaatst door Ali Hairing op 28 juli 2019 om 01:00

Dan moeten ze die wel ophalen en niet doen of ze daar zijn geweest want als ze het thuis moeten komen brengen dan gooien ze een briefje in de bus dat ze er geweest zijn terwijl je zit te wachten dat ze komen of Let op jullie personeel.

Geplaatst door Cees Moes op 28 juli 2019 om 07:49

Alle problemen komen door drukke routes, als chauffeur niet meer dan 100-120 adressen per dag krijg en subcos worden betaald voor alle adressen i.p.v. succesvol afgeleverd pakket dan kwaliteit van PostNL zal enorm stijgen.

Geplaatst door Gev Xal op 28 juli 2019 om 10:19

Deze pakketmuren zijn een perfect alternatief voor het thuis laten bezorgen, echter bereik je hiermee nooit dezelfde capaciteit.

Geplaatst door Da an op 28 juli 2019 om 11:16

Laatste nieuws









RetailTrends