PostNL voegt dit jaar bijna dertig pakketautomaten toe

PostNL voegt dit jaar bijna dertig pakketautomaten toe

PostNL gaat dit jaar zijn pakket- en briefautomaten verder uitrollen. Op dit moment zijn er bijna honderd verspreid over ons land te vinden. Aan het eind van het jaar moeten dat er zo’n 125 zijn, meldt een woordvoerder van de pakketbezorger.

PostNL stelt dat consumenten de pakketautomaten met regelmatigheid gebruiken. “De automaten zijn een aanvulling op onze bestaande bezorgdiensten. Ze zijn 24/7 beschikbaar en consumenten kunnen niet alleen hun pakketjes ophalen, maar via een verzendlabel ook terugsturen.” 

De post- en pakketbezorger startte eind 2016 in Almere met een proef met de pakketautomaten. Deze week is de dienst verder uitgerold in Zwolle. Daarnaast zijn er in onder meer Breda, Nijmegen, Harderwijk en Groningen pakketkluizen te vinden. PostNL zegt dat het nog steeds om een testfase gaat. Aan het einde van dit jaar vindt een evaluatie over de proef plaats.
 

Reacties 8


Kitty Van Heijgen 26 jul, 23:01

Mooie oplossing voor kleine dorpjes.


Kees De vries 27 jul, 09:07

Slecht plan kben moeijlijk ter been rugpatient en ken geebn pakketjes tillen laat staan zware pakketen voor mij geen optie


E Kievit 27 jul, 17:15

Ppppffff...in plaats van in automaten te investeren, zouden ze eens in de software moeten investeren. Elke twee weken is er wel een probleem waardoor er alles plat ligt.
Als ondernemer wordt je haast wel gedwongen om naar een andere partij te gaan.


Hanneke Haring 27 jul, 22:18

Fijn dat er zo aan de gehandicapte en oudere medemens gedacht wordt! Oh ja, je moet wel een smartphone hebben!!


Ali Hairing 28 jul, 01:00

Nou ik snap de meeste reacties niet. Bezorgers komen nooit op tijd aan de deur = gezeik. Je pakketje komt niet aan = grzeik. Je neem vrij en wacht heel de dag= gezeik. Nu heb je een automaat, 24/7 breikbaar, maak er nuttig gebruik van. Ga wanneer jij wilt. Topactie! Moeten er meerdere van komen, maar de koper wel de optie geven om deze te gebruiken. Dat is minder namelijk.


Cees Moes 28 jul, 07:49

Dan moeten ze die wel ophalen en niet doen of ze daar zijn geweest want als ze het thuis moeten komen brengen dan gooien ze een briefje in de bus dat ze er geweest zijn terwijl je zit te wachten dat ze komen of Let op jullie personeel.


Gev Xal 28 jul, 10:19

Alle problemen komen door drukke routes, als chauffeur niet meer dan 100-120 adressen per dag krijg en subcos worden betaald voor alle adressen i.p.v. succesvol afgeleverd pakket dan kwaliteit van PostNL zal enorm stijgen.


Da an 28 jul, 11:16

Deze pakketmuren zijn een perfect alternatief voor het thuis laten bezorgen, echter bereik je hiermee nooit dezelfde capaciteit.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!