Foot Locker heeft samen met Nike een winkel in New York geopend. De winkel valt onder het Power Store-concept van de sneakerketen en is de zesde vestiging die van dit concept is voorzien.
Het is de eerste keer dat Nike samenwerkt met een multi-brandretailer om verschillende mogelijkheden op digitaal gebied naar een brick-and-mortar-ruimte te brengen. Bezoekers kunnen met de app van het sportmerk producten scannen om zo prijsinformatie te krijgen, naar maten te zoeken en te zien hoeveel items er nog aanwezig zijn in het filiaal.
Nike test in de Power Store met een automaat genaamd Shoecase. In deze machine zijn exclusieve sneakers van het merk te vinden, die bezoekers kunnen winnen door met de app de bijbehorende QR-code te scannen. Daarnaast kunnen bezoekers met de Nike-app ook producten winnen in de digitale automaten die in de winkel staan, zoals zonnebrillen, sleutelhangers en schoenveters.
Foot Locker zet met het Power Store-concept in op digitale innovatie en het persoonlijker bedienen van klanten. Daarnaast zijn de winkels geïnspireerd door de stad waarin hij zich bevindt. Inmiddels zijn er Power Store-filialen in Londen, Liverpool, Hongkong, Philadelphia en Detroit. De schoenenwinkelketen gaf eerder aan dat het plan is om dit jaar meer dan een dozijn van dit soort winkels in grote steden te openen, waarbij onder meer Milaan nog op de planning staat.
Reacties 0