Zalando bezorgt in Frankrijk bestellingen die via de webwinkel van Adidas worden besteld dezelfde dag bij consumenten thuis. Het is voor het eerst dat de Duitse etailer producten bezorgt die buiten het eigen platform zijn gekocht.
De uitgebreide samenwerking met Adidas betekent een volgende stap in de platformstrategie van Zalando. Tijdens de pilotfase, die begin deze maand van start ging in Parijs, verstuurt Zalando goederen vanuit het eigen logistieke centrum en levert die dezelfde of de volgende dag bij Adidas-klanten in de Franse hoofdstad. De pakketten worden klaargemaakt in een logistiek centrum van Zalando, maar in een neutrale doos geleverd.
Zalando wil zijn merkpartners meer en makkelijkere manieren aanbieden om gebruik te maken van zijn platform. De eerste pakketjes werden naar eigen zeggen al succesvol geleverd bij klanten van Adidas. Zij ontvangen hun bestellingen volgens Zalando sneller, namelijk binnen een bezorgvenster van twee uur op dezelfde of de volgende dag.
De pilot duurt in eerste instantie zes tot twaalf maanden, waarna Zalando en Adidas de resultaten zullen evalueren. De Duitse modeverkoper wil dit ‘multichannelmodel’ in de toekomst aanbieden aan zijn partners binnen Zalando Fulfillment Solutions. Ruim honderd merken zijn daar nu bij aangesloten, wat inhoudt dat ze delen van hun voorraad opslaan in magazijnen van Zalando. De Duitse e-commercepartij verzorgt voor hen de levering aan klanten in veertien Europese markten.
Reacties 0