Pizza Maffia is nieuwe etenbestelsite

Pizza Maffia is nieuwe etenbestelsite

Etenbestelsite Pizza Maffia wil de strijd aangaan met concurrenten als Thuisbezorgd.nl en Deliveroo. Het platform onderscheidt zich naar eigen zeggen doordat de aangesloten restauranthouders geen commissie betalen.

De website van Pizza Maffia toont een overzicht van aangesloten restaurants in de buurt. Consumenten zien een menukaart en contactgegevens van de restauranthouders om het eten rechtstreeks te bestellen. Het plan is om de komende maanden steeds meer steden aan te sluiten. Volgens het platform hebben in Amstelveen inmiddels veertig ondernemers zich aangemeld en ook landelijke ketens als Domino’s Pizza en New York Pizza zouden zich aangesloten hebben.

Pizza Maffia zegt in te willen gaan tegen de stijgende commissies die horecaondernemers moeten afstaan. Zo vraagt concurrent Thuisbezorgd.nl zo’n dertien procent commissie voor elke bestelling, meent het platform. Oprichter Hans Boersma vindt dat hier een einde aan moet komen. “Veel restauranthouders zitten klem, omdat ze zó afhankelijk zijn geworden van de huidige bezorgservices als Thuisbezorgd, Deliveroo en Uber Eats", zegt hij. "Men spreekt zelfs van maffia-paktijken. Het wordt hoog tijd dat restauranthouders weer uit de wurggreep van deze dominante marktleiders komen.”

Pizza Maffia wil in de toekomst een betaalmodule op zijn website realiseren, waardoor consumenten direct bij de etenbestelsite kunnen bestellen. Nu staat er een doneerknop op de website waarmee het platform zevenduizend euro wil ophalen om dit te financiëren.

Reacties

Hoe serieus kun je dit bedrijf nemen met zo’n naam. Wie worden/zijn de geldschieters?

Geplaatst door Herman van Wissen op 11 september 2019 om 11:18

Hallo Herman, bedankt voor je reactie.

Om terug te komen op je opmerking over de naam Pizza Maffia:
- De naam Pizza Maffia is erg bekend bij een belangrijke doelgroep, namelijk Generatie Z. Dit met name door de gelijknamige film die erg populair was.
- Al roept de naam wellicht verschillende meningen op, de naam blijft hangen en dat is belangrijk als nieuwe speler in de markt.
- Pizza Maffia is 'pakkend' en tevens goed te gebruiken voor onze verdere social media strategie, waar we een leuke link kunnen leggen als 'tegen maffia'.

Verder hopen we met de beschikbare middelen - en zonder diepe zakken - het platform tot een succes te maken. Hier zijn we natuurlijk wel afhankelijk van twee partijen: consumenten en restauranthouders.

Hopelijk gaat het ons lukken een verschil te maken. :-)

Geplaatst door Hans Boersma op 11 september 2019 om 15:49

Beste Hans,

Wat een goed initiatief! En wat sympathiek dat je zelfs de moeite neemt om op een onvriendelijke (typisch Nederlandse) reactie te reageren. Keep up the good work en veel succes met het platform!

Geplaatst door Roy Schrijver op 11 september 2019 om 16:45

Laatste nieuws









Lees hier 15 toekomstverkenningen in retail

In een compleet vernieuwd jubileummagazine van RetailTrends vind je maar liefst vijftien toekomstverkenningen in de retail. Hoe ziet de supermarkt eruit in 2050? Hoe ver zijn we op het gebied van duurzaamheid en innovatie? Kennen we de consument van de toekomst eigenlijk? Lees het in RetailTrends.

RetailTrends