Pizza Maffia is nieuwe etenbestelsite

Pizza Maffia is nieuwe etenbestelsite

Etenbestelsite Pizza Maffia wil de strijd aangaan met concurrenten als Thuisbezorgd.nl en Deliveroo. Het platform onderscheidt zich naar eigen zeggen doordat de aangesloten restauranthouders geen commissie betalen.

De website van Pizza Maffia toont een overzicht van aangesloten restaurants in de buurt. Consumenten zien een menukaart en contactgegevens van de restauranthouders om het eten rechtstreeks te bestellen. Het plan is om de komende maanden steeds meer steden aan te sluiten. Volgens het platform hebben in Amstelveen inmiddels veertig ondernemers zich aangemeld en ook landelijke ketens als Domino’s Pizza en New York Pizza zouden zich aangesloten hebben.

Pizza Maffia zegt in te willen gaan tegen de stijgende commissies die horecaondernemers moeten afstaan. Zo vraagt concurrent Thuisbezorgd.nl zo’n dertien procent commissie voor elke bestelling, meent het platform. Oprichter Hans Boersma vindt dat hier een einde aan moet komen. “Veel restauranthouders zitten klem, omdat ze zó afhankelijk zijn geworden van de huidige bezorgservices als Thuisbezorgd, Deliveroo en Uber Eats", zegt hij. "Men spreekt zelfs van maffia-paktijken. Het wordt hoog tijd dat restauranthouders weer uit de wurggreep van deze dominante marktleiders komen.”

Pizza Maffia wil in de toekomst een betaalmodule op zijn website realiseren, waardoor consumenten direct bij de etenbestelsite kunnen bestellen. Nu staat er een doneerknop op de website waarmee het platform zevenduizend euro wil ophalen om dit te financiëren.

Reacties 3


Roy Schrijver 11 sep, 18:45

Beste Hans,

Wat een goed initiatief! En wat sympathiek dat je zelfs de moeite neemt om op een onvriendelijke (typisch Nederlandse) reactie te reageren. Keep up the good work en veel succes met het platform!


Hans Boersma 11 sep, 17:49

Hallo Herman, bedankt voor je reactie.

Om terug te komen op je opmerking over de naam Pizza Maffia:
- De naam Pizza Maffia is erg bekend bij een belangrijke doelgroep, namelijk Generatie Z. Dit met name door de gelijknamige film die erg populair was.
- Al roept de naam wellicht verschillende meningen op, de naam blijft hangen en dat is belangrijk als nieuwe speler in de markt.
- Pizza Maffia is 'pakkend' en tevens goed te gebruiken voor onze verdere social media strategie, waar we een leuke link kunnen leggen als 'tegen maffia'.

Verder hopen we met de beschikbare middelen - en zonder diepe zakken - het platform tot een succes te maken. Hier zijn we natuurlijk wel afhankelijk van twee partijen: consumenten en restauranthouders.

Hopelijk gaat het ons lukken een verschil te maken. :-)


Herman van Wissen 11 sep, 13:18

Hoe serieus kun je dit bedrijf nemen met zo’n naam. Wie worden/zijn de geldschieters?

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!