Problemen voor autozaken

Door de afnemende onderhoudsbehoefte van auto’s en de directe verkoop van fabrikanten en importeurs, krijgen autobedrijven het in de nabije toekomst moeilijk. Dat blijkt uit onderzoek van Ernst & Young onder 600 autobedrijven.

“In 2005 is duidelijk geworden dat de werkplaats bij veel dealers echt leegloopt. De mate waarin heeft ons echter verrast”, zegt Frans de Bruijn, voorzitter van de Sectorgroep Automotive van Ernst & Young. Uit het onderzoek blijkt dat er ook verschillende kansen zijn. Zo wordt het voeren van meerdere merken in één autobedrijf door 31 procent van de merkdealers gezien als een kans. Onafhankelijke autobedrijven zien vooral kansen in de specialisatie in verkoop of onderhoud (15 procent). 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!