In supermarkten van Abert Heijn en andere formules van Ahold Delhaize komen elektronische prijskaartjes. Ahold Delhaize is een intensievere samenwerking aangegaan met de Chinese leverancier van de labels, Hanshow Technology.
Het gaat behalve om Albert Heijn en Delhaize (België en Luxemburg) om formules in Griekenland, Tsjechië, Servië en Roemenie. Ook gaan Ahold Delhaize en Hanshow een zogenoemd Innovation Lab opzetten om nieuwe technische snufjes voor in de winkel te ontwikkelen.
Begin 2018 werden de eerste elektronische prijskaartjes in winkels van Albert Heijn en Delhaize ingevoerd. Klanten kunnen via de labels bijvoorbeeld productinformatie verkrijgen en betalen met mobiele telefoons. Ook kunnen via de kaartjes automatisch prijzen worden verlaagd voor producten die tegen de houdbaarheidsdatum aanzitten. Dat laatste werd getest in een filiaal van Albert Heijn in Zandvoort.
Als onderdeel van de samenwerking verhuist Hanshow zijn Europese hoofdkantoor naar de regio Amsterdam.
Reacties 0