RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Hoe Franprix HEMA helpt een merk te worden
Dat HEMA de ambitie heeft een wereldwijd merk te worden, is al even bekend. Maar nu is daadwerkelijk de eerste stap gezet: een selectie artikelen van de Nederlandse retailer ligt bij de Franse supermarktketen Franprix. Waarom deze Casino-formule, en wat kunnen we nog meer verwachten?
Hoe TopVintage de wereld verovert met een niche
Van het verkopen van tweedehandslaarzen via Marktplaats tot de grootste retrowebshop van Europa. Dat is in een notendop het verhaal van TopVintage, elf jaar geleden opgericht door Angelique van den Born. De opening van de eerste fysieke winkel markeert een nieuwe fase voor de etailer.
Hoe Omoda voor de muziek uit blijft lopen
Omoda is vanaf 1 januari 2020 drie winkels rijker. De schoenenwinkelketen maakte onlangs bekend de winkels van Steenwijk over te nemen in Heerenveen en Gorredijk. Het is een bijzondere keuze, omdat het bedrijf 'in plaats van een winkel over te nemen er liever één naast begint'. Een gesprek met chief operating officer Jan Baan.
Hoe Vinted van tweedehands een eerste keuze wil maken
Tweedehandskleding kopen en verkopen is niet nieuw. Marktplaats startte er twintig jaar geleden mee in Nederland en wereldwijd hebben ondertussen nog veel meer initiatieven het levenslicht gezien. Maar niet eerder was er een platform dat de tweedehandsmarkt grensoverschrijdend maakte zoals Vinted.
Buiten de lijntjes kleuren: dat doe je zo
Waarom discount dood is, maar value retail springlevend. Hoe je tassen laat maken, zonder degene die dat doet instructies te geven? En wat de CliniClowns en retailers gemeen hebben? Bezoekers van het vierde Retail & Brands Festival hebben de antwoorden kunnen horen. Voor iedereen die er niet bij was óf die zijn geheugen wil opfrissen: een terugblik in negen quotes.
Reacties 0