Ben & Jerry’s lanceert zijn eerste kledingcollectie: Meet Me Halfway. In samenwerking met Makers Unite presenteert het ijsmerk een ‘limited edition lifestylecollectie’ met handgemaakte sweaters, t-shirts en porseleinen kommen in pastelkleuren.
De producten zijn vanaf deze week verkrijgbaar in de webshop, aldus Ben & Jerry’s in een persbericht. Makers Unite, waarmee het bedrijf de handen ineen sloeg, is een sociale onderneming met als doel het verbinden van de lokale bevolking met mensen met een vluchtelingen- of migratieachtergrond.
“Sinds het bestaan van Ben & Jerry’s zetten we ons in voor een duurzame wereld waarin iedereen mee kan doen en we niemand buitensluiten. Daarvoor hebben we een lange traditie van samenwerking met partners die onze waarden delen”, aldus Pleun Lauwerier, Country Lead van Ben & Jerry’s Benelux. “Makers Unite is de perfecte match voor het ontwerpen en maken van onze eerste limited edition lifestyle collectie.”
Ben & Jerry’s is al bijna twintig jaar eigendom van Unilever. Sinds de overname in 2000 heeft het ijsmerk bijna zijn ziel verloren, maar dat in positieve zin weten om te draaien, vertelde mede-grondlegger Jeff Furman eerder aan RetailTrends. Het volledige interview met Furman lees je in de Changemakers-special van het meinummer. Nog geen member? Ontdek de mogelijkheden voor een membership van RetailTrends.
Reacties 0