In het derde kwartaal is de omzet van Ahold Delhaize gegroeid. In de VS, waar het supermarktconcern het grootste deel van zijn inkomsten behaalt, steeg de vergelijkbare omzet (winkels die langer dan een jaar open zijn) met 1,8 procent.
Vooral met de Amerikaanse merken Food Lion en Hannaford ging het goed, zegt ceo Frans Muller. De formule Stop & Shop heeft het wel lastig, maar de verkopen in vernieuwde winkels namen toe. In Nederland groeide de vergelijkbare omzet met drie procent. Bij de onlinewinkels bol.com en ah.nl namen de verkopen met ruim dertig procent toe. Het marktaandeel van Albert Heijn bleef stabiel: rond 35 procent. De aanpassing van winkels, met meer nadruk op vers, ligt op schema. Eind dit jaar zijn 120 supermarkten omgebouwd. In België was sprake van een kleine krimp, maar het marktaandeel van Delhaize groeide er wel.
Alles bij elkaar kwam het concern tot een omzet van 16,7 miljard, bijna drie procent meer dan vorig jaar. Onder de streep stond een bedrag van 453 miljoen euro, een daling van 1,6 procent.
Reacties 0