Het Energielogo wordt op 8 februari door de levensmiddelenbranche geïntroduceerd. Het logo wordt gezien als een belangrijke stap om het begrip over gewicht en overgewicht te vergroten. Het Energielogo geeft consumenten in één oogopslag inzicht in de hoeveelheid calorieën en dus ook de noodzakelijke verbranding. Het logo zal binnenkort op de voorzijde van tal van producten in de winkelschappen te zien zijn.
Nederland heeft te maken met groeiend overgewicht. De oorzaak is eenvoudig: volwassenen en kinderen tanken meer energie dan zij dagelijks verbruiken. De bewustwording rond de balans tussen eten en bewegen is het afgelopen jaar steeds meer op gang gekomen, mede dankzij de inspanningen van de levensmiddelenindustrie, mede-initiatiefnemer van het Convenant Overgewicht. De industrie wil de bewuste keuze voor een gebalanceerd gewicht voor de consument eenvoudiger maken. Door onder andere de productsamenstelling van producten aan te pakken, beweging te stimuleren door middel van sponsorprogramma's en specifieke regels toe te passen bij de marketing van voedingsproducten. Maar ook door voorlichting en informatie aan consumenten te vereenvoudigen.
Introductie energielogo food
Gepubliceerd op 6 februari 2006 om 00:00
Reacties 0