Introductie energielogo food

Het Energielogo wordt op 8 februari door de levensmiddelenbranche geïntroduceerd. Het logo wordt gezien als een belangrijke stap om het begrip over gewicht en overgewicht te vergroten. Het Energielogo geeft consumenten in één oogopslag inzicht in de hoeveelheid calorieën en dus ook de noodzakelijke verbranding. Het logo zal binnenkort op de voorzijde van tal van producten in de winkelschappen te zien zijn.

Nederland heeft te maken met groeiend overgewicht. De oorzaak is eenvoudig: volwassenen en kinderen tanken meer energie dan zij dagelijks verbruiken. De bewustwording rond de balans tussen eten en bewegen is het afgelopen jaar steeds meer op gang gekomen, mede dankzij de inspanningen van de levensmiddelenindustrie, mede-initiatiefnemer van het Convenant Overgewicht. De industrie wil de bewuste keuze voor een gebalanceerd gewicht voor de consument eenvoudiger maken. Door onder andere de productsamenstelling van producten aan te pakken, beweging te stimuleren door middel van sponsorprogramma's en specifieke regels toe te passen bij de marketing van voedingsproducten. Maar ook door voorlichting en informatie aan consumenten te vereenvoudigen. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!