Modelabel Labfresh wil binnenkort van start met wholesale. Het bedrijf gaat op zoek naar retailers voor zijn vlek- en geurwerende mannenkleding. Dat laat medeoprichter Lotte Vink weten in een interview met Textilia.
Labfresh, een van de RetailRookies 2019-2020, hoopt met deze stap ook de oudere man te bereiken die vooral offline shopt. Het bedrijf richt zich in de zoektocht naar retailers op grote zaken die het merk ‘goed neer kunnen zetten’, bijvoorbeeld met een shop-in-shop of een videoscherm met informatie over de kledingstukken.
Labfresh richt zich tot nu toe uitsluitend op mannen, met kleding die naar eigen zeggen een week lang schoon blijft. In 2018 bedroeg de omzet van het bedrijf 2,5 miljoen euro. Eerder dit jaar opende het merk zijn eerste fysieke winkel in Amsterdam, waar klanten onder meer een glas rode wijn over een shirt kunnen gooien om te zien dat er geen vlekken achterblijven. Labfresh hoopt in de komende jaren meer eigen winkels te kunnen openen.
Reacties 0