Makro gaat richting super

Zelfbedieningsgroothandel Makro wordt gerestyled. In het assortiment komen meer stuksverpakkingen en er wordt meer aandacht besteed aan het huismerk Aro. Daarmee lonkt de groothandel ook naar de welgestelde consument. De Makro lijkt meer en meer op te schuiven richting supermarkt.

Analist Patrick Roquas van Rabo Securities denkt niet dat de groothandel de directe concurrentie met supermarkten aan zal gaan. Dat de Makro zich zal ontwikkelen als een consumentenhypermarkt zoals die in Spanje of Frankrijk ligt niet voor de hand. De groothandel heeft door zijn karakter wel te lijden gehad van de prijsoorlog in de supermarkten. “Makro is vanaf de start meer gericht geweest op consumenten. Daardoor hebben zij veel klanten die ook in de supermarkt komen daar de prijzen kunnen zien. De horecaklant let daar waarschijnlijk minder op en meer op kwaliteit en service”. Volgens Roquas zou Makro wel weer een gedeelte van de consumentenmarkt terug kunnen winnen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!