Zelfbedieningsgroothandel Makro wordt gerestyled. In het assortiment komen meer stuksverpakkingen en er wordt meer aandacht besteed aan het huismerk Aro. Daarmee lonkt de groothandel ook naar de welgestelde consument. De Makro lijkt meer en meer op te schuiven richting supermarkt.
Analist Patrick Roquas van Rabo Securities denkt niet dat de groothandel de directe concurrentie met supermarkten aan zal gaan. Dat de Makro zich zal ontwikkelen als een consumentenhypermarkt zoals die in Spanje of Frankrijk ligt niet voor de hand. De groothandel heeft door zijn karakter wel te lijden gehad van de prijsoorlog in de supermarkten. “Makro is vanaf de start meer gericht geweest op consumenten. Daardoor hebben zij veel klanten die ook in de supermarkt komen daar de prijzen kunnen zien. De horecaklant let daar waarschijnlijk minder op en meer op kwaliteit en service”. Volgens Roquas zou Makro wel weer een gedeelte van de consumentenmarkt terug kunnen winnen.
Makro gaat richting super
Gepubliceerd op 7 februari 2006 om 00:00
Reacties 0