Online verkopen voor feestdagen vallen tegen dit jaar

De groei in online verkopen is eruit. Forrester Research gaat ervan uit dat de groei voor de feestdagen aan het einde van 2004 achter zal blijven bij vorig jaar. De marktanalist verwacht dat het aantal orders via internet in de periode tussen Thanksgiving en Kerstmis op 13,2 miljard dollar uitkomt voor de detailhandel in de VS. Dat is nog wel 20% meer dan vorig jaar, maar de marktvorser ging eind november 2003 nog uit van een groei van 45% ten opzichte van 2002. Het nieuwtje van online bestellen is eraf en het gemak ervan is `gewoon` geworden, zo stelt Forrester. Online bestellen is slechts een van de kanalen die de consument kan gebruiken en de groei zal meer gelijke tred gaan houden met het groeicijfer in de traditionele winkels. De verkopen in deze gewone outlets vallen ook tegen. In het eerste halfjaar 2004 was er sprake van een daling van de online verkoopcijfers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!