De supermarktbranche maakt zich op voor de verkoop van Edah en Konmar. In totaal verkoopt Laurus 320 winkels, waardoor na ruim twee jaar de strijd om marktaandeel nu pas echt begint. In totaal wordt er 340.000 vierkante meter winkeloppervlakte verkocht. De waarde van de beide formules wordt geschat op zo’n 300 miljoen euro, maar kenners denken dat de marktwaarde veel groter is. Laurens Sloot, directeur van het Erasmus Food Management Instituut schat dat beide formules afzonderlijk 200 tot 300 miljoen euro zullen opleveren. “Edah en Konmar zijn voor alle marktpartijen zeer interessant. Buiten de hele serieuze kopers heb je natuurlijk ook de kopers die de prijs willen opdrijven voor de concurrentie en de partijen die, verkapt als koper, nu hun kans grijpen eens een echt kijkje achter de schermen te nemen bij Edah”.
Laurus wil de formules het liefst in twee pakketten verkopen. “Het verkopen in pakketten biedt de mogelijkheid om betere garanties voor onze mensen te bedingen”, zegt woordvoerder Frits Kremer.
Strijd marktaandeel start nu pas
Gepubliceerd op 8 februari 2006 om 00:00
Reacties 0