Ahold Delhaize steekt in de Verenigde Staten 480 miljoen dollar, omgerekend 433 miljoen euro, in de verbetering van zijn distributienetwerk. Het supermarktconcern verwacht dat de besparingen de eerste drie jaar nog beperkt zijn, maar op lange termijn moet de investering een besparing van zo’n negentig miljoen euro per jaar opleveren.
Het overnemen van drie distributiecentra en het huren van twee dc’s horen bij de plannen. Ook bouwt het concern twee nieuwe dc’s voor diepvriesproducten. Met de investering verwacht Ahold Delhaize onder meer dat de kwaliteit en beschikbaarheid van producten in de supermarkt beter worden. Zo moet het onder meer kosten besparen, de relatie met leveranciers verbeteren en de versheid van producten in de schappen verbeteren.
De Verenigde Staten is een belangrijk afzetgebied voor Ahold Delhaize, aangezien zijn omzet hier groter is dan in Europa. Amerikaanse formules van het supermarktconcern zijn onder meer Food Lion, Hannaford en Stop&Shop. Volgens Ahold Delhaize zullen de nieuwe investeringsplannen geen grote gevolgen hebben voor de resultaten van 2019 en blijft het bedrijf bij de eerder geschepte vooruitzichten.
Reacties 0