RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Het grote winkelstratenonderzoek: zeven conclusies
Het is nog ietsje minder druk geworden in de Nederlandse winkelstraten, blijkt uit onderzoek van Bureau RMC. Maar is dat erg? En wat betekent dat voor de toekomst? Zeven conclusies. 

Wat ging er mis bij Didi?
Weer een damesmodeketen failliet. Dit keer Didi. Wat ging er mis bij het modemerk, en wat moet er veranderen om een eventuele doorstart kans van slagen te geven? RetailTrends vroeg het drie experts uit het veld. 

Kaalslag in de Britse winkelstraat: wat is er aan de hand?
Ook in 2019 was het weer kommer en kwel in de Britse winkelstraten. Iedere werkdag sloten 61 winkels voorgoed de deuren, waarmee wekelijks ruim 2750 banen verloren gingen. In totaal verdwenen meer dan 140 duizend banen, blijkt uit cijfers van het Britse Centre for Retail Research. Wat is er aan de hand in de high street en komt het nog goed?

Hoe gaat het met Eataly?
Menig retailer rept over het toevoegen van meer beleving. In de foodwereld kijken er op dat vlak velen jaloers naar Eataly, het Italiaanse eetconcept dat gelijktijdig een winkel, restaurant en soms zelfs pretpark is. Hoe gaat het nu met Eataly, en wanneer komt de formule nu eens naar Nederland? We vragen het oprichter en eigenaar Oscar Farinetti, die binnenkort spreekt op RetailTrends-event Stores That Wow.

Dit warenhuis geeft lokale retailers een online podium
Winkeliers in Groningen slaan de handen ineen op internet met Warenhuis Groningen. Mede-oprichter Michiel Vos vertelt over hoe het platform de online zichtbaarheid democratiseert.