De omzet van Asos nam de afgelopen vier maanden met twintig procent toe. Die stijging is deels te danken aan Black Friday, laat de Britse webshop weten.
In de vier maanden tot 31 december groeide Asos' omzet naar 1,1 miljard pond (1,31 miljard euro). Ook het aantal bestellingen nam toe met twintig procent. Naast een piek tijdens koopfestijn Black Friday, wijt Asos de toename aan 'verbeteringen op het gebied van productkeuze, voorraad, presentatie en social media-betrokkenheid'. Over de winst gedurende deze periode laat de moderetailer in het verslag niets los.
Het Britse bedrijf zegt financieel op schema te liggen voor 2020. Ceo Nick Beighton spreekt van 'een bemoedigende start van het nieuwe jaar'. In het boekjaar 2018-2019 daalde de brutowinst van Asos nog met 68 procent, naar eigen zeggen door 'aanzienlijke' investeringen in de verbetering van magazijnen en op het gebied van duurzaamheid.
Asos is zo'n twintig jaar geleden opgericht in Londen en verkoopt online kleding voor (jonge) vrouwen en mannen. De webshop verkoopt wereldwijd kleding van ruim 850 merken, inclusief zijn eigen label.
Reacties 0