Rust, ruimte en beleving. Dat zijn volgens Holland & Barrett de kernbegrippen bij het nieuwe winkelconcept, dat inmiddels in vier Nederlandse winkels is geïntroduceerd.
In de nieuwe winkels worden klanten verrast door de verschillende presentaties op de tafels en de zogenaamde ‘experience bars’ binnen elke afdeling. Daar worden steeds de nieuwste producten getoond en en kunnen bezoekers die ook testen en ervaren. Verder zijn de vernieuwde winkels naar eigen zeggen toegankelijker door een andere opstelling van meubels. Ook laat Holland & Barrett zien duurzaamheid serieus te nemen, want die meubels zijn gerecycled uit de stalen voorgangers.
Rust, ruimte en beleving. Dat zijn volgens Holland & Barrett de kernbegrippen bij het nieuwe winkelconcept, dat inmiddels in vier Nederlandse winkels is geïntroduceerd.
In de nieuwe winkels worden klanten verrast door de verschillende presentaties op de tafels en de zogenaamde ‘experience bars’ binnen elke afdeling. Daar worden steeds de nieuwste producten getoond en en kunnen bezoekers die ook testen en ervaren. Verder zijn de vernieuwde winkels naar eigen zeggen toegankelijker door een andere opstelling van meubels. Ook laat Holland & Barrett zien duurzaamheid serieus te nemen, want die meubels zijn gerecycled uit de stalen voorgangers.
De winkels hebben volgens Holland & Barrett een 'frisse en natuurlijke uitstraling' door het gebruik van warme materialen zoals hout en planten. Directeur Marc Estourgie van de winkelketen spreekt van een 'enorme stap voorwaarts'. “Deze compleet vernieuwde onderstreept duidelijk onze ambitie als de leidende retailer in natuurlijke health & beauty."
Het nieuwe winkelconcept is te zien in de winkels in Rotterdam Alexandrium, Deventer, Den Bosch en Utrecht Hoog Catherijne. Binnenkort volgen meer verbouwingen, waaronder Eindhoven Woensel en een nieuwe winkelopening aan de Fahrenheitstraat in Den Haag.