Zo maakt Holland & Barrett een sprong voorwaarts

Zo maakt Holland & Barrett een sprong voorwaarts

Rust, ruimte en beleving. Dat zijn volgens Holland & Barrett de kernbegrippen bij het nieuwe winkelconcept, dat inmiddels in vier Nederlandse winkels is geïntroduceerd. 

In de nieuwe winkels worden klanten verrast door de verschillende presentaties op de tafels en de zogenaamde ‘experience bars’ binnen elke afdeling. Daar worden steeds de nieuwste producten getoond en en kunnen bezoekers die ook testen en ervaren. Verder zijn de vernieuwde winkels naar eigen zeggen toegankelijker door een andere opstelling van meubels. Ook laat Holland & Barrett zien duurzaamheid serieus te nemen, want die meubels zijn gerecycled uit de stalen voorgangers.

Rust, ruimte en beleving. Dat zijn volgens Holland & Barrett de kernbegrippen bij het nieuwe winkelconcept, dat inmiddels in vier Nederlandse winkels is geïntroduceerd. 

In de nieuwe winkels worden klanten verrast door de verschillende presentaties op de tafels en de zogenaamde ‘experience bars’ binnen elke afdeling. Daar worden steeds de nieuwste producten getoond en en kunnen bezoekers die ook testen en ervaren. Verder zijn de vernieuwde winkels naar eigen zeggen toegankelijker door een andere opstelling van meubels. Ook laat Holland & Barrett zien duurzaamheid serieus te nemen, want die meubels zijn gerecycled uit de stalen voorgangers.

De winkels hebben volgens Holland & Barrett een 'frisse en natuurlijke uitstraling' door het gebruik van warme materialen zoals hout en planten. Directeur Marc Estourgie van de winkelketen spreekt van een 'enorme stap voorwaarts'. “Deze compleet vernieuwde onderstreept duidelijk onze ambitie als de leidende retailer in natuurlijke health & beauty." 

Het nieuwe winkelconcept is te zien in de winkels in Rotterdam Alexandrium, Deventer, Den Bosch en Utrecht Hoog Catherijne. Binnenkort volgen meer verbouwingen, waaronder Eindhoven Woensel en een nieuwe winkelopening aan de Fahrenheitstraat in Den Haag.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!