De retailsector doorgaat momenteel een belangrijke periode van verandering. De vraag van de consument verandert voortdurend doordat hij een steeds betere ervaring verwacht, zowel online als in de winkel. De consument verwacht in snel tempo veranderingen en retailers moeten hierop inspelen om in de race te blijven. Wat kunnen bezoekers van Checkpoint Systems verwachten tijdens EuroShop 2020?

Het winkelontwerp naar een hoger niveau tillen
78% van de consumenten wil een prettige winkelervaring1.  Een goed en aantrekkelijk winkelontwerp heeft een potentiële omzetstijging tot 40%2. Dit betekent dat een visueel aantrekkelijke en naadloze klantervaring essentieel is voor retailers in het huidige competitieve landschap.

De investering van Checkpoint in onderzoek en ontwikkeling en de voortdurende samenwerking met klanten, leiden ertoe dat we nieuwe ontwerpen voor EAS- & RFID-antennes kunnen aanbieden. Op EuroShop 2020 kunnen bezoekers leren hoe deze nieuwe antennes dervingpreventie en winkelesthetiek moeiteloos combineren. Het brede assortiment antennes omvat vele variëteiten, van onopvallende antennes bij de entree tot vrijstaande sensoren die op een wand of deur worden gemonteerd. Checkpoint heeft een oplossing voor elk winkelformaat en elke branche.

Omnichannel, transparantie in de toeleveringsketen
In retail is transparantie van de logistieke keten essentieel om een naadloze consumentenervaring te creëren. De opkomst van “omnichannel-retailing” betekent dat consumenten een zeer goede service en een uitzonderlijke mate van personalisatie verwachten. Hoe kunnen retailers dezelfde ervaring creëren in de winkel, online of via een mobiel apparaat?

RFID-gebaseerde oplossingen voor de toeleveringsketen bieden een end-to-end oplossing. Door het opbouwen van een flexibele en collaboratieve toeleveringsketen, kunnen retailers realtime-inzicht krijgen in betrouwbare informatie. Dit vergemakkelijkt intelligent voorraadbeheer en besluitvorming, waardoor de waarde van producten wordt gemaximaliseerd in combinatie met tijdige verkoopkansen.

Ontdek hoe RFID u kan helpen in deze omnichannel retailwereld. Op maandag 17 februari zal LPP, in samenwerking met Checkpoint, de resultaten presenteren van zijn grootschalige RFID-programma. Deze implementatie verbeterde de beschikbaarheid van producten, operationele efficiëntie en de consumentenervaring groeide naar een betere tevredenheid. Kom naar de Retail Technology Stage in hal 6 om 15.40 - 16.00, voor meer informatie. Mis deze geweldige kans niet.

Toonaangevende labelinnovatie
Checkpoints gespecialiseerde team dat zich bezighoudt met de ontwikkeling van RFID-labeltoepassingen, werkt nauw samen met RFID-chipleveranciers. Op EuroShop 2020 zal Checkpoint de nieuwste RFID-tags en labels presenteren, inclusief duurzame ontwikkelingen en baanbrekende technologieën die de gebruikerservaring verbeteren.

Als grootste fabrikant van RF-labels ter wereld heeft Checkpoint aanzienlijke investeringen gedaan in onderzoek en ontwikkeling, productie, testen en digitaal printen. Checkpoint zal in 2020 het voortouw blijven nemen in labelinnovatie. Kom langs om baanbrekende nieuwe RF-labels te zien die nu productcategorieën kunnen beschermen die voorheen niet effectief konden worden beveiligd.

Faciliteren van een ‘connected store’
 ”The connected store combineert retail en technologie waardoor de winkelervaring naar het digitale tijdperk wordt gebracht met IoT-technologie (Internet of Things). De softwareoplossingen van Checkpoint helpen retailers hun winkels te monitoren, bewaken en beheren met bruikbare gegevens die hen helpen meer te verkopen en minder te verliezen. De softwareoplossingen van Checkpoint gaan verder dan artikelbeveiliging alleen en zorgen ervoor dat winkels het hele klanttraject kunnen verbeteren. Dit zet zich om in een hogere omzet voor retailers.

Beveiliging van producten in de winkel
Een aantrekkelijke verpakking is een essentieel onderdeel van de marketingmix voor veel consumentenproducten en van cruciaal belang om merken van concurrenten te kunnen onderscheiden. Op EuroShop 2020 zal Checkpoint nieuwe beveiligingsaccessoires presenteren die zijn ontworpen om artikelen die vaak worden gestolen te beschermen zonder de look-and-feel van de producten te beïnvloeden. Van labelinnovaties ontworpen voor elk soort verpakkingsmateriaal tot Alpha High-Theft Solutions, Checkpoint biedt een oplossing voor elk product en verpakkingsformaat.


Mariano Tudela, VP President Sales & Customer Operations EMEA van Checkpoint Systems, zei:
“We begrijpen de complexe uitdagingen waarmee retailers worden geconfronteerd en weten dat er geen eenduidig antwoord is. Op EuroShop zullen we tastbare oplossingen presenteren die retailers zullen helpen om de prestaties te verbeteren en een naadloze consumentenervaring te bieden.”

Bezoekers zijn meer dan welkom om meer te weten te komen over de intelligente retailoplossingen van Checkpoint op EuroShop, Hal 6 stand E23, van 16-20 februari 2020 in Düsseldorf, Duitsland. Tot dan!