De omzet van Coolblue kwam vorig jaar uit op 1,48 miljard euro. Dat is een stijging van tien procent ten opzichte van het jaar ervoor, meldt de webwinkel.
De groei blijft daarmee afnemen. Vorig jaar was de groei 13,4 procent, waar die in 2017 nog veertig procent bedroeg. "De markt is nu anders, en onze onderneming zit in een andere fase", zegt topman Pieter Zwart tegen het FD. "En als je het heel plat slaat, hebben we afgelopen jaar nog altijd een omzetgroei van 130 miljoen euro gehad, al zou ik een slechte ondernemer zijn als ik niet gewild had dat het meer was."
De nettowinst van de webwinkel steeg van 12,1 miljoen naar 15,2 miljoen euro. "De winstgevendheid is relatief laag, maar we zijn blij met de ontwikkeling", staat in het jaarverslag. Er wordt dit jaar een hogere winst verwacht.
De webwinkel wil dit jaar duizend installateurs aannemen die bij klanten onder meer tv's, vaatwassers en zonnepanelen kunnen aansluiten. Eind vorig jaar had Coolblue 165 installateurs in dienst. Het bedrijf meldt verder dat het aantal winkels in Nederland en België van twaalf naar zestien stijgt.
w e 20 feb, 14:45
Theo Mondij 20 feb, 11:13