HelloFresh verwacht dit jaar flink door te groeien. De bezorger van maaltijdboxen denkt dat de omzet 22 tot 27 procent zal stijgen.

Vorig jaar werden zo'n 280 miljoen maaltijdboxen bezorgd, meldde het bedrijf bij de presentatie van de jaarcijfers. In het laatste kwartaal had HelloFresh bijna drie miljoen actieve klanten. Zoals het bedrijf eerder al verwachtte, steeg de omzet naar 1,8 miljard euro. De Verenigde Staten waren goed voor ruim een miljard. De brutobedrijfswinst (ebitda) over het hele jaar was voor het eerst positief.

Ceo Pauwel Wiertsema van HelloFresh Benelux is opgetogen over de ontwikkeling van 'ons product'. "In de Benelux is de wekelijkse keuze toegenomen van twaalf naar twintig recepten, geven we de mogelijkheid extra's toe te voegen aan de maaltijd en kun je zoals altijd heel eenvoudig pauzeren. We verbeteren ook onze bezorging met elektrische busjes, slimme routeplanning en precieze bezorgtijden. Zo besparen we CO2 en bieden we onze klanten nog meer flexibiliteit."