Picnic helpt DHL met ophalen retouren

Picnic helpt DHL met ophalen retouren

Picnic gaat samenwerken met pakketbezorger DHL om retourzendingen van webwinkels op te halen. De samenwerking gaat begin april van start.

Klanten kunnen hun pakketjes meegeven aan de Picnic-bezorger als hij de boodschappen komt brengen. Met de samenwerking wil Picnic het transport van de pakketten efficiënter regelen. “We zijn toch al in de straat om boodschappen te leveren, dus dan is het een kleine moeite om die pakketjes mee terug te nemen”, aldus medeoprichter Michiel Muller.

De samenwerking gaat van start in Gouda en Zoetermeer en zal vervolgens verder uitgerold worden naar alle plaatsen waar Picnic actief is. De verzamelde pakketten brengt Picnic naar zijn eigen logistieke hubs, waar DHL ze allemaal in één keer kan ophalen. Per pakketje ontvangt de onlinesuper een vergoeding van de pakketbezorger, maar hoeveel dat is, is niet duidelijk.

In de toekomst overweegt Picnic ook het bezorgen van pakketjes aan te bieden. “Stel dat je schoenen bij een webshop hebt gekocht, dan krijg je die meteen mee met je boodschappen”, legt Muller uit. 

Sandd
Picnic nam eerder al de webwinkelretouren mee voor Wehkamp en postbedrijf Sandd, maar door de fusie van Sandd en PostNL is die samenwerking tijdelijk gestopt, vertelt Muller aan RetailNews. “Dat gedeelte is nog niet overgenomen door PostNL, maar dat kan altijd nog komen. We hebben wel veel geleerd van die pilot en waren er erg enthousiast over.”
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!