"Maak retailproduct van bloemen"

“Supermarkten moeten met bloemen omgaan als met alle andere retailproducten.” Dat is het dwingende advies dat Bloemenbureau Holland heeft voor supermarkten. Dus: niet voor bloemistje spelen met alle personeelskosten van dien, maar de afdeling ook niet verwaarlozen. Henk van Dongen van Bloemenbureau Holland: “Dat hebben we jaren geleden met vlees ook gedaan. Degene die het vlees bijvult, hoeft er niet veel verstand van te hebben.” Een bewijs van de potentie van bloemen als retailproduct wordt geleverd in Groot-Brittannië, waar de bloemenafdeling als volwaardig wordt gezien. Britse supermarkten hebben een marktaandeel van 65 procent in de bloemenverkoop. Ter vergelijking: in Nederland is dat 14 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!