Positieve herhaling in reclame helpt

De boodschap van adverteerders zal eerder blijven hangen bij het gebruik van positieve herhaling. Dat is de conclusie van een onderzoek van het Britse marketingbureau Acacia Avenue. Het onderzoek spitste zich overigens toe op positieve herhaling in boeken van Agatha Christie. Door herhaling van positieve teksten zouden lezers haast gedwongen worden verder te lezen. Het marketingbureau denkt dat diezelfde techniek ook werkt in reclame.Belangrijk is dat de reclameboodschappen van de adverteerders allemaal dezelfde sfeer uitstralen. Een goed voorbeeld daarvan is Coca Cola, volgens Acacia Avenue.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!