Het beste van RetailTrends: week 17

Het beste van RetailTrends: week 17

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Waarom lang niet alle supermarkten winnaars zijn
Supermarkten komen voor noodsteun niet in aanmerking en hebben die ook absoluut niet nodig, zo lijkt het. Zij profiteren als een van de weinige sectoren volop van de coronacrisis. Maar zo simpel ligt het niet. Ook supermarkten voelen de effecten van alle beperkende maatregelen, zowel direct als indirect.

Red je Boeketje: 'We zijn binnen een maand een van de grootste bloemisten van Nederland geworden'
We hebben gemerkt dat de coronacrisis bijzonder creatieve ideeën oplevert. Zo ook het initiatief Red je Boeketje, waarbij bossen bloemen aan eenzame ouderen gedoneerd worden. We spraken met Sam Rohn, een van de bedenkers, over het verloop van dit initiatief.

Zo wil Goat 'de duurzame H&M' worden
Het is de grootste ambitie van Lavinia en Abigail Bakker: met hun merk Goat net zo’n grote modespeler worden als Zara en H&M – maar dan duurzamer. Die ambitie staat nog steeds als een huis, ook al moesten ze onlangs hun tweede winkel sluiten door de coronacrisis. “We moeten zware beslissingen nemen om overeind te blijven.” 

Coronacrisis: wat te doen met al het overtollige voedsel?
Vanaf het moment dat de horeca in Nederland op slot ging, stapelden de voedseloverschotten bij boeren en telers zich op. Een groot gedeelte van de afzetmarkt viel weg, vooral bij de aardappelteelt. Om al dat overtollige voedsel niet te hoeven vernietigen, proberen lokale initiatieven via maaltijdboxen de boeren van hun producten af te helpen. Maar zet dat wel genoeg zoden aan de dijk?

'Het is een verloren jaar voor de retail'
Wat de impact van het coronavirus gaat zijn voor de retail blijft koffiedik kijken. Wat is er voor nodig zodat de detailhandel deze crisis op een goede manier kan doorstaan? Journalist Paul van Liempt gaat hierover in gesprek met hoogleraar retail & marketing, Kitty Koelemeijer. "Het is een verloren jaar voor de retail", stelt Koelemeijer. "Er moeten razendsnel aanpassingen gedaan moeten worden om dit het hoofd te kunnen bieden." Bekijk het volledige interview in de video

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!