Eerste Nederlandse winkel Miniso open in Utrecht

Eerste Nederlandse winkel Miniso open in Utrecht

De Aziatische formule Miniso heeft deze week in Hoog Catharijne in Utrecht zijn eerste Nederlandse winkel geopend. De komende maanden volgen filialen in Amsterdam en Eindhoven.

Miniso begon in 2013 in China en telt inmiddels 4800 winkels in 86 landen. Er komen elke maand zo'n honderd winkels bij. De winkels hebben een wisselend assortiment van tweeduizend artikelen, merendeels goedkoper dan vijf euro.

De Mirage Retail Group verwierf de rechten voor Nederland. Ceo Michiel Witteveen zegt erg blij te zijn dat ondanks de coronacrisis de eerste winkel is geopend. "De winkels van Miniso zijn wereldwijd zeer succesvol en ik heb ook hoge verwachtingen voor Nederland. Miniso is niet vergelijkbaar met enige andere winkelformule in Nederland." Hij zei eerder op vijftig locaties te mikken. De winkels komen op drukke A-locaties.

Reacties 3


K Lamer 1 mei, 14:13

Het logo van Miniso (en de naam ook wel) lijkt wel heel erg op dat van Uniqlo


Sylvie Verhoeven 4 mei, 11:21

Vind ik ook! En het concept en assortiment lijkt zo te zien erg op Tiger...
en ja, naar HEMA hebben ze ook gekeken


D E 4 mei, 23:48

Goed gejat is beter dan slecht bedacht zullen we maar zeggen. Het logo lijkt bijzonder veel op Uniqlo. Ook grappig dat ze pretendeten Japanse roots te hebben door het gebruik van Japanse tekens maar dat valt in de praktijk tegen. De Japanse tekens vertalen trouwens naar 'meiso' en niet miniso. Ik heb geen idee waarom dat is.
Qua design van de winkel zie ik knipogen naar MUJI en het assortiment doet inderdaad wel denken aan Flying Tiger. Doet me overigens nog meer denken aan Japanse 100 yen shops.

In Japan heb je een grote keten van 100 yen shops genaamd Daiso. Ook daar is veel 'inspiratie' vandaan gehaald. Zeker als je bedenkt dat 'dai' groot betekent in het Japans. De keten is bijna een middelvinger naar verschillende merken die ik hier veel liever zou zien dan deze.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!