“Denk niet goed na bij grote aankopen”

Over een belangrijke beslissing of aankoop moet je niet te veel nadenken. De beste beslissingen worden namelijk genomen op de automatische piloot. Dat beweren psychologen van de Universiteit van Amsterdam in het tijdschrift Science. Bewust tobben over een complexe aankoop leidde bij onderzoekskandidaten tot frustraties, meer dan wanneer ondervraagde kopers zich lieten leiden door ‘verborgen beraad in hun bovenkamer.‘ Bij een simpele aankoop lag het juist andersom. Als proefpersonen daar vooraf goed over nadachten, waren ze ook achteraf nog heel tevreden over de aankoop.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!