Eyes on screen

De budgetten voor instore communicatie (onder meer narrow casting) blijven groeien. Er komen steeds meer nieuwe contentaanbieders en exploitanten bij, dus de tijd is rijp om de volgende vragen te beantwoorden: wat is dit medium waard en is er één standaard voor het meten van bereikcijfers en effect mogelijk?

Gisteren vond op initiatief van Syntens en Kobalt een bijeenkomst plaats met als doel diverse narrow casting-partijen bijeen te brengen. Om uiteindelijk een Joint Industry Comittee op te richten - een gezamenlijk kennisplatform met een technische commissie. Volgens John Faasse van Kobalt geven de huidige onderzoeksmethodes, gebaseerd op het aantal schermen en een aantal passanten, niet voldoende informatie over het reclamebereik en de effectiviteit van deze reclame. De nieuwe onderzoeksmethode Eyes on screen, oftewel het aantal passanten dat naar de reclameboodschap kijkt, zou beter weergeven hoe effectief dit reclamemiddel is, en dus hoe rendabel de daarbij behorende investeringen zijn. Deze methode daagt technici uit om eye-tellers te ontwikkelen, maar als het aan Chess ligt, een innovator op gebied van beveiliging, tracking en video effecten, gaat het niet zo lang meer duren.

De bijeenkomst werd afgesloten met een discussie, onder leiding Peter Nijens van de Universiteit van Amsterdam, over de mogelijke onderzoeksstandaarden en werden vergelijkingen gemaakt met Kijk- en Luisteronderzoek methodes en de oplagecontroles van Het Oplage Instituut.
Syntens is van plan om dit initiatief door te zetten en deze bijeenkomsten regelmatig te organiseren. Meedenkers zijn van harte welkom.

Voor meer informatie www.syntens.nl of 020 - 62 31 000. Contactpersoon: Michiel Poppink.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!