Bedrijven moeten radicaal anders gaan denken om vrouwen als klant te winnen en te houden. Dat stelt econome Diana Jaffé in haar boek De vrouw is de koningin, zojuist in Nederland verschenen. De Amerikaanse Trendgoeroe Faith Popcorn komt met een vergelijkbaar boek: EVAluatie. Marketingmethodes zijn volgens Popcorn vaak gebaseerd op mythes. “Zo denken mannen vaak dat vrouwen het leuk vinden om naar de super te gaan. Dat is niet zo, vrouwen haten het.” Vrouwen kopen volgens Popcorn geen merk, ze sluiten zich erbij aan. Daarvoor moeten ze er eerst een goed gevoel bij hebben.
Aldert van Buuren van het in vrouwen gespecialiseerde adviesbureau FeMark: “Verkopers moeten vrouwen serieus nemen en niet als een dom blondje behandelen. Zij neemt vaak de aankoopbeslissing. Behandel haar daar dan ook naar.”
“Bedrijven zien vrouwen als domme blondjes”
Gepubliceerd op 20 februari 2006 om 00:00
Reacties 0