Supers bundelen inkoopkrachten

Vijf Europese retailers hebben zich verenigd in de nieuwe inkooporganisatie Coopernic. Hiermee willen ze de strijd aangaan met multinationals als Unilever en Procter & Gamble. Het doel is om de prijzen te verlagen en in verschillende Europese landen op hetzelfde niveau te brengen. Het gaat om de supermarkten Leclerc (Frankrijk), Coop (Zwitserland), Conad (Italië), Colruyt (België) en Rewe (Duitsland). “We waren tot nu toe ieder een kleine speller op de markt”, aldus Leclerc-topman Michel Leclerc. “Maar met onze nieuwe organisatie vertegenwoordigen we 10 procent van de markt en zullen multinationals naar ons moeten luisteren.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!