Wall-Mart, Carrefour en Metro willen expanderen in China

Retailconcerns Wal-Mart,Carrefour en Metro hebben besloten het aantal vestigingen in China fors te gaan verhogen. De detailhandel in China kan snel uitbreiden omdat steeds meer supermarktketens zich ook in kleinere steden mogen vestigen. Het Amerikaanse supermarktconcern Wal-Mart wil in 2005 vijftien nieuwe vestigingen in China openen. Wal-Mart heeft daar nu veertig winkels. Het Duitse Metro wil het aantal winkels in China dit jaar nog met 50 procent uitbreiden. Metro heeft nu 21 groothandelsvestigingen in China, gericht op de hotels en restaurants. "Omdat een groter aantal steden toegankelijker zal worden, wordt uitbreiden gemakkelijker", is de reactie van Metro-topman Hans Joachim Körber. Het Franse Carrefour is met 53 hypermarkten en een omzet van $ 1,6 miljard het grootste supermarktconcern in China. Carrefour zal zijn aanwezigheid in veel steden versterken en winkels op tal van nieuwe locaties openen. In Peking, Sjanghai, Guangzhou en Shenzhen zullen we minstens 12 nieuwe vestigingen per stad openen. In de kleinere steden mogen de Chinezen zich verheugen op 6 à 8 nieuwe winkels per stad. "Nog nooit hebben we in zo’n hoog tempo vestigingen uit de grond gestamt", aldus Jean-Luc Chereau, hoofd van de Chinese activiteiten van Carrefour.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!