Ace & Tate heeft een investering van ruim veertien miljoen euro opgehaald. Het Nederlandse brillenmerk wil het groeigeld gebruiken om in totaal zestien nieuwe winkels te kunnen openen, meldt Sprout.

De 14,3 miljoen euro is grotendeels afkomstig van aandeelhouder Rinkelberg Capital. In totaal staken investeerders al 57,5 miljoen euro in de brillenverkoper, die nu actief is in tien Europese landen. Oprichter Mark de Lange ziet nog genoeg witte vlekken op de kaart. "De coronacrisis is vervelend geweest, maar is niet de reden dat we deze ronde hebben opgehaald", aldus De Lange. "Dit is echt met het oog op de toekomst van het bedrijf."

Op het hoogtepunt van de virusuitbraak zag Ace & Tate zich genoodzaakt (al dan niet gedwongen) alle 55 winkels tijdelijk te sluiten. "Dat kost behoorlijk wat omzet." Actuele omzetcijfers deelt het bedrijf niet. Wel is er naar eigen zeggen in 2019 een paar maanden operationele winst gemaakt.

Met het groeigeld wil Ace & Tate, dat zeven jaar geleden werd opgericht, in totaal zestien nieuwe winkels openen. Daarnaast werkt het brillenmerk aan een nieuw verkoopplatform 'waarbij het onderscheid tussen on- en offline compleet vervaagt'. Zo biedt het bedrijf sinds kort online oogmetingen aan en konden klanten thuis virtueel brillen passen.