Levi's schrapt 700 banen na forse coronaklap

Levi's schrapt 700 banen na forse coronaklap

Het Amerikaanse Levi Strauss, vooral bekend van jeansmerk Levi's, schrapt zevenhonderd banen op kantoren. Door de coronacrisis liepen de verkopen in het afgelopen kwartaal fors terug.

De omzet daalde met 62 procent tot 498 miljoen dollar. In Europa was de afname zelfs 68 procent. Het nettoverlies bedroeg 364 miljoen dollar. Een jaar geleden stond het bedrijf nog 29 miljoen in de plus.

Inmiddels is negentig procent van de eigen winkels en de franchisefilialen weer open. Hoewel de verkopen weer in de lift zitten, verwacht het bedrijf dat de coronacrisis nog lang na zal dreunen. Levi's zet extra in op e-commerce, waar ook na de heropening van winkels een groei van zeventig procent was te zien. Volgens ceo Chip Bergh komt de focus nog meer te liggen op generatie Z en duurzaamheid.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!