Henkel: Nederland is een lastige markt

“Nederland is voor ons een lastige markt geworden”, aldus Henkel, producent van huishoudelijke artikelen. Friedrich Stara, bij het concern verantwoordelijk voor de was- en schoonmaakmiddelen, wijt dat aan de drastische prijsdaling van consumentengoederen. Die is “een catastrofe voor alle marktdeelnemers.”

De laatste jaren zijn de marges op producten als Persil, Fa en Schwarzkopf steeds kleiner geworden voor Henkel. Daarnaast was er een duidelijke opkomst van concurrerende huismerken. Daartegen heeft de Duitse gigant echter stappen ondernomen. Zo is Henkel in de Lidl-schappen aanwezig met een assortiment aan producten, en sluit het niet uit dat Aldi volgt.

Innovatie volgens Stara een ander middel in de strijd tegen huismerken. “Daardoor stijgt de omzet, en voor nieuwe, betere producten is de consument bereid meer te betalen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!