Gezondheidsclaim VS moet bewezen worden

Amerikaanse producenten die beweren dat hun producten gezond zijn, moeten binnenkort met bewijzen komen. De Food en Drug Adminstration wil etiketten op zulke artikelen laten zetten, waarin de claims op wetenschappelijke merites beoordeeld worden. Deze etiketten zullen bestaande voedingswaardegegevens overigens niet vervangen.

Het bewijs wordt geleverd met een lettersysteem. Als een product het risico op hartklachten bijvoorbeeld zou verminderen volgens de fabrikant, krijgt het een A bij veel bewijs, een B bij redelijk bewijs, een C bij enig bewijs en een D bij weinig bewijs voor de claim. De National Institutes of Health staan achter het voorstel.

Marketeers zullen er echter minder blij mee zijn. Verwacht wordt dat veel gezondheidsproducten een D zullen scoren. Bovendien moet deze informatie gemakkelijk leesbaar vermeld worden op verpakkingen die toch al overvol staan van voedingsinformatie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!