Wal-Mart wil verder herpositioneren

De Amerikaanse retailgigant Wal-Mart breidt zijn marketingafdeling met bijna eenderde uit. Daaruit wordt afgeleid dat het zijn recente herpositionering wil doorzetten. Tot nu toe moest het concern het hebben van bodemprijzen, waardoor de marketing beperkt bleef. Dat verandert nu echter. Concurrent Target draait bijvoorbeeld veel minder omzet, met een bijna vijf keer zo grote marketingafdeling. Het richt zich op betaalbare luxe, en groeit daarmee sneller dan Wal-Mart. In een vorige week gelanceerde campagne werden klanten die voor ‘goedkoop’ het warenhuis bezochten opgeroepen ook met modeartikelen naar huis te gaan. Dat gebeurt onder het motto “Look beyond the basics.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!