Online koopwoede pakt gunstig uit voor PostNL

Online koopwoede pakt gunstig uit voor PostNL

PostNL heeft het afgelopen kwartaal bijna 25 procent meer pakketjes bezorgd dan in dezelfde periode vorig jaar, mede door de significante toename van de online bestellingen door de coronacrisis. Dat maakt het bedrijf bekend bij de presentatie van de kwartaalcijfers. 

De omzet binnen de pakketbezorging steeg naar 516 miljoen euro. Het tweede kwartaal van 2019 was dit nog 402 miljoen euro. Het genormaliseerde ebit is toegenomen naar zestig miljoen euro (tweede kwartaal 2019 was dit nog 29 miljoen). 

In zijn totaliteit noteerde PostNL een omzet van 789 miljoen euro in het tweede kwartaal en een halfjaaromzet van 1,4 miljard euro, waar dat in 2019 1,3 miljard was.

“We hebben tijdens de Covid-19-crisis een belangrijke maatschappelijke rol kunnen vervullen door onze dienstverlening voort te zetten, ondanks de uitdagingen van de pandemie”, vertelt Herna Verhagen, ceo PostNL. Dat deed het bedrijf onder meer door zijn capaciteit met veertig procent op te schalen. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!