Het beste van RetailTrends: week 31

Het beste van RetailTrends: week 31

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Podcast: Retaillessen van Roland Kahn (Coolinvestments)
Roland Kahn (68) is vijftig jaar werkzaam in de retail. Kahn spreekt zeer openhartig over de stormachtige internationale ontwikkeling van CoolCat, de vele overnames van America Today tot MS Mode en van Amici tot Sapph. En over de faillissementen van MS Mode en zijn levenswerk CoolCat. Kahn is opvallend kritisch over zichzelf als het gaat om de te sterke focus op fysieke winkels en het te laat zien van de kracht van e-commerce. “We waren te bureaucratisch geworden”, geeft hij toe. Luister de podcast hier.

Waarom Auto.nl geen autobedrijf is
De coronacrisis heeft geleid tot een enorme stimulans in de online verkoop voor zo’n beetje alle productcategorieën. Zelfs in een branche waar e-commerce tot enkele jaren terug nog niet bestond: auto’s. Martijn Bovée, general manager van Auto.nl, kan erover meepraten. “Online auto’s kopen was altijd de toekomst, nu is het ineens het heden.”

Hoe Parfumado werkt aan zijn 'win-win-winsituatie'
De online parfumservice Parfumado beleeft sinds de oprichting in 2017 zijn beste tijd ooit. Niet alleen groeit het aantal abonnees harder dan ooit tevoren – mede door de coronacrisis - de voormalig RetailRookie haalde in januari ook een investering van 300 duizend euro binnen. Het geld investeert de retailer om zijn platform in Groot-Brittannië op te schalen en het kersverse zusterbedrijf Rocket Campaigns verder in de markt te zetten

De groei van Cookinglife: 'We geloven heilig in de clicks en bricks'
Mede door de coronacrisis genoot Cookinglife een vliegende start met zijn Europese webshop. Ook in eigen land groeit het Groningse bedrijf hard door en opende het onlangs zijn tweede fysieke verkooppunt. Wat is de kookwinkel verder van plan? Een gesprek met operationeel manager René Pieter de Theije

Acht inzichten om je door de coronacrisis te slaan
Hoe ziet de wereld na de coronapandemie eruit? En wat kunnen we in de tussentijd doen om zo ongeschonden mogelijk uit deze rare periode te komen? Alain Sylvain, merkstrateeg en oprichter van strategie- en designbureau Sylvain Labs, geeft ons samen met collega Sherry Rahmatian acht inzichten die je hierbij kunnen helpen

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends