Het beste van RetailTrends: week 32

Het beste van RetailTrends: week 32

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Waarom jongeren massaal kiezen voor luxe bij Winkelstraat.nl
Coronacrisis of niet: de jongeren van nu lijken hun hand niet om te draaien voor exclusieve sneakers van driehonderd euro of een Chanel-tas van bijna duizend piek. Winkelstraat.nl weet er alles van. “Jongeren zijn niet bezig met ‘moet ik nog voorzichtig zijn’ of sparen, die willen blijven uitgeven”, vertellen Joost van der Veer en Maurits de Gier, oprichters van het platform.

Hoe damesmodeketen Paprika overeind blijft in barre tijden
Damesmodeketens hebben het de laatste jaren moeilijk. Het Belgische Paprika, met 25 winkels in Nederland, lijkt zich aan de malaise te onttrekken. Al voelt het modemerk, dat zich richt op de grotere maten, uiteraard ook de gevolgen van de coronacrisis. Een gesprek met topman Vincent Rousseau.

Deze profwielrenner heeft nu een kledingmerk
Het ene moment ben je professioneel wielrenner, het volgende een kledingmerk. Het lijkt een grote stap, maar voor ontwerper Iris Slappendel viel dat wel mee. We spreken haar over de totstandkoming van het label Iris en haar groeitwijfel. “Ik wil graag controle behouden.”

Hoe Bringly de winkel naar de klant toebrengt
Waarom een vervuilende bestelbus naar de stad laten rijden, als de producten daar ook gewoon in de winkel liggen? Dat is de gedachte achter last mile start-up Bringly. Het bedrijf zet technologie en professionele fietskoeriers in om ‘de winkel naar de klant toe te brengen’ en breidde onlangs uit naar vijf nieuwe steden

Wat retailers moeten weten over Generatie Z
Het zijn de consumenten van de toekomst: Generatie Z, oftewel de jongeren geboren tussen 1995 en 2010. Wat moet je als retailer weten over deze groep? Lecyca Curiel (1998) en Jahkini Bisselink (1999) doen onderzoek naar hun eigen generatie en zetten de belangrijkste kenmerken op een rij.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends